Вход към Търговска зона
38 - Leaders Group

LEADERS GROUP – КОМПЛЕКСНИ ФИНАНСОВИ УСЛУГИ С МИСЪЛ ЗА БЪДЕЩЕТО

Съдържание

Интервю на Кристина Трифонова основател и управител на Leaders Group за списанието на Българска стопанска камара „Noblesse Oblige“

Г-жо Трифонова, зад гърба си имате повече от 10 години опит в застраховането и финансите. Какво Ви мотивира да стартирате изцяло нова компания?

В годните кариерното ми развитие премина през международни компании на различни експертни и управленски нива, от който научих много, но видях и липси в начина на предлагането и разпространението  на  застрахователни и финансови продукти, както и последващото обслужване на клиенти. Стремежът  ми към перфекционизъм в работата ме стимулира да взема трудното решение да стартирам собствена компания, в която да изградя модел, съсредоточен върху качествено предлагане на услуги и комплексно обслужване на клиентите. Така се роди Leaders group – компанията, в която мога да поставя високите си изисквания като стандарт на работа и да изисквам всеки мой служител да спазва този стандарт.

С какво Leaders group е по-различна от останалите застрахователни брокери?

Влизайки в наш офис или срещайки се с наш консултант, клиентът ще разбере, че се търсят най-подходящите за неговите нужди решения, а не продажба на всяка цена за постигане на таргети. В Leaders group  не убеждаваме потенциалния клиент, че застраховката му живот трябва да бъде 100 лв., защото “къде ли не си ги дал”, както често се среща в търговските процеси на пазара. Аз и екипът ми сме се обединили, че мотивацията със заложен таргет е порочна практика, ние се съсредоточаваме върху това повече хора да бъдат удовлетворени от решението, което са взели с наша помощ.  По-ценна от самата продажба за нас е удовлетвореността на клиента.

Имате офиси в София, Плевен, Лом, Ловеч и Троян. Защо се спряхте точно на тези градове в страната?

Всички тези години в сектора ме срещнаха с различни хора. В една част от тях открих, че имаме общо виждане за застраховането като услуга. Тези хора са били част от други компании, но се присъединиха към Leaders group, веднага щом ги поканих.  Аз никога не съм правила разлика между големия и малкия град, за мен всяко семейство има нужда от отношение и качествени услуги. Именно експертизата, с която се отличиха хората от екипа ми в тези региони доведе до отваряне на офисите там. В основата на всичко, разбира се, е амбицията ни да бъдем по-близо до всеки потребител.

Има ли българинът застрахователна култура?

Застрахователната култура на българина е под средното ниво за Европейския съюз. Факторите за това са ниското ниво на информираност на подрастващите в училище и стандартът на живот на българина. При анализ на пазара на застрахователни услуги се вижда, че основен дял заема автомобилното застраховане, към което се насочват повечето застрахователни посредници. Считам, че ниският процент на физическите и юридическите лица  в България, които ползват застрахователни продукти, различни от задължителните, е с огромен потенциал за развитие. За нас приоритетни са имуществените застраховки, застраховките „Злополука“ и „Живот“, здравни и медицински застраховки, професионални отговорности, застраховките „Гаранции“ за бизнеса.

В портфолиото си от услуги предлагате и кредитиране. Значи ли това, че имате предпочитания към конкретни банки?

В тази сфера на дейност клиентът най-често ни търси, не за да предлагаме продуктите на конкретна банка (защото той директно може да посети банката), а за да се допита до опита на нашите експерти. Те имат образованието и над 10 години опит в кредитирането, и тяхна цел е да се запознаят с цялата финансова история на клиента. Те трябва да подредят по най-правилния начин личните му финанси и тогава да изберат банката. Не се водят от комисионна или поради факта, че дадена банка е по-голяма от друга. Наша цел е да дадем на клиента спокойствие, отношение и решения. Офертата идва накрая – тя е следствие, а не цел.

Скоро ще се появи и специален раздел в сайта за имоти. Каква е прогнозата Ви за развитието на пазара на недвижими имоти?

Нашите експерти смятат, че до края на годината ще има активно търсене на имоти, което е породено и от очакваното влизане на България в Еврозоната. При анализ на пазара в годините назад виждаме, че имотите всяка година са по-скъпи и тенденцията е да се ползват за инвестиция. Нашата прогноза е, че ще има ръст в продажбите на недвижими имоти, която се потвърждава и от активността на банките на ипотечния пазар и по-ниския лихвен процент.

ОРИГИНАЛНА СТАТИЯ